Behoefteonderzoek
Hoe richt je de leefomgeving van de toekomst zo in dat de bewoners er blij van worden? Het is natuurlijk niet mogelijk om alle mensen in hokjes te stoppen, maar op grotere schaal hebben wij een methode ontwikkeld, waarmee we verschillende doelgroepen kunnen onderscheiden. Om de (woon)behoeftes van mensen in kaart te brengen, baseerden wij ons op andere methodieken, namelijk het BSR Model, Motivaction en de Piramide van Maslow. De Ideeënjagers methodiek krijgt vorm als het Segmentenwiel, gebaseerd op een viertal uitersten van behoeften: vrijheid versus controle en individueel versus groep. Door middel van de behoeften van de verschillende segmenten kunnen wij de leefomgeving zo inrichten, dat zij zich er thuis voelen. Er zijn specifieke voorkeuren voor elke doelgroep die maken dat zij zich ergens op hun plek voelen. Andersom kunnen wij ook de geschikte doelgroep vinden voor een specifiek project. Wanneer ergens gebouwd wordt met een specifieke doelstelling, kunnen wij de juiste doelgroep selecteren die aansluiten op het doel.
Relevante projecten